Wednesday, April 27, 2005

Me

Something terrible just happened to me..... yes, I was almost finishing what I wanted to write when the screen suddenly turn blank and all my work is gone!! Now I have to spend another 2 hours rewriting the whole entry again...here goes...

What a title! Yes, we are talking abt ME today. Me, myself and I. Felt damn terrible these few days. Maybe we can share some views on our 愛情觀 ?

Having a chilling period with my bf. Maybe I really dun have time to think abt what I want bah. I'm still thinking abt our problem and if there is any way to resolve it. Frankly speaking, I'm just afraid bah...... seen too many bad examples ard me... too scared and disillusioned liao.

在現在這個現實與即食的世界﹐" 夫妻本是同凌鳥﹐大難臨頭個自飛" 的例子太多了。試問我能不心寒嗎 ? 我嚮往的只是一段純真的愛情。一段沒有面具﹐沒有戒心的愛情 。就是單單純純的愛一個男人 。真正的愛是無私的吧 ? 是不求回報的吧 ? 如果你遇到了一個疼愛你的人但你覺得你不能跟他付出的一樣多﹐你會放棄嗎 ? 會覺得他應該遇到一個更珍惜他的人嗎 ? 還是會好好的享受被愛的幸福 ? 可能人都是泛賤的吧 .... 往往就是不會珍惜與享受被愛的幸福卻對那些視你于糞土的人死心塌地 。Haaa.......人可真泛賤啊 !

我也是屬於這類型的人吧﹗我祇想能全心全意的愛一個人 。能遇到一個讓我愛他多于自己的男人 。可是如果讓我遇到了﹐我往往都不會是他的最愛 。Haaa...... 真矛盾啊﹗曾有個友人說過 "In Love, either you love or you dun. You will be very selfish to one, yet you will be very generous with another. " 我覺得蠻有道理的 。張小嫻在她的一篇文章寫到

" 你相信永遠的愛情嗎 ? 世上有兩種女人 ﹐一種聰明而孤絕﹐太了解愛情的真相﹐所以不快樂。 一種天真而簡單﹐幸福的被一個男人愛着 。 你又屬於哪一種呢 ? "

我想我是屬於第一種 。但﹐ 做個簡單的女人何嘗不是種幸福呢 ? 有時﹐太過清醒並不是件好事 。如果哪天我真遇到了一個能讓我無條件愛他的人而我不是他的最愛﹐ 我寧願不要知道真相﹐就讓我相信我是他最愛的人 。有時我也想做個簡單的女人...........

PS. Just want to add an afternote after a reminder from a frend. Men actually want a ger who knows when to act blur and when to be impressive. Haaaa...... I'm not a feminist so I would agree with this too.... :p

No comments: